Wednesday, March 16, 2011

SUNSHINE,,BRING ME THE LIGHT

Askom...selamat petang semuanya...
again,,disz evenim saya up date lagi...
nk buat cm ner...1st day dalm buln mac nie dapt tgok blog trchenta,,so byak la nk meluahkan isi hati yang penuh sarat nie..he3...

erm...nie nk buat pgakuan ekslusif sket...before brcerita lbey pnjang....
pgakuannya adalh dalm masa 2 twon lbey duk tggu wan mohd shazmeer fikri yg saya rndu selama nie..
saya telak TERkapel dengn sum1 tnpa saya sedari saya curang sket ngn ame..(sory syg...) :p
back 2 d story!!
cm nie....mase 2 twon lpas,,smntara nk tggu kptsan pmr kwa 2,,ader la mtak no sape2 dri bay...
saya ckap,,'nk no 1....nk wat kawn....bowink siot'....
so bay pown bagi la no sowg boy nie....
MOHD AZMI BIN ABDULLAH....
saya mula kenal dia....
dia tua setahun dari saya....he3...
bru knal 3 mggu dia da lamar saya jadi mak we dia...
saya pown trima jew ar...
nmpak sgat trima pown sbb main2..
keh3...
actually,,bukn main2...tapi mayb saya trima sbb saya sunyi...
erm....so....berkapel lah kitaowam smpai saya masuk form 4....rasenya hbngan 2 da dkat enam bulan...
tipu la lau saya ckap xder pwasaan sayang lnsung trhdap dia kan...
da kpel nk dkat enam bulan,,xkn xsayang sket pown...
of coz saya syg...cume mase tu xpast sayang dia sbgai kawan atau kapel...
sbb aty masih melekat kat ame....
dan kami masih terus berkapel...
smpai la brlaku satu insiden...
di mana kami bergaduh hngga pggilan juga telah bertukar kepada aku kau...
dan kami membuat keputusan untuk berpisah....
3 minggu kami berdiam diri..
senyap...sunyi..sepi....
tiada angin..tiada ribut...
tetbew dia anta saya satu msg...
dia mtak maap ats sume hal yang membawa kepada keretakan hubungan kitaowam...
dia mtak untuk kami berkawan semula walau sudah tidak bergelar kapel lagi...
then dsbbkan perasaan saya pown mash ader sket2 kat dia,,so saya terima dia balk....
kami berkawan dan terus berkawan...
dalm hubungan kawan tu,,kami byak bermain dengan api...
kekadang dia pggil saya syg...
kekadang saya yang terpanggil dia syg...
kami seolah olah masih sayang antara satu sma lain,,tetapi msg2 buat xendah jew dgan pwasaan trsebut....
DAN
tibalah hari peperiksaan trial untuk SPM cndidates...
dan dia adalah mngsanya...
maka saya buat kptsan xnk ganggu dia sepnjang dia dalm trial..
saya ckap kat dia bhwa kami hnya akn berhubung untuk hari jumaat dan sabtu jew...
dan dia berstuju....
entah dari mane kekuatan dtg dalm diri,,saya mungkir janji terhdap dia....
ari 2 kn jnj nk contact jumaat sbtu jew...
rupanya saya xcontact dia lnsung..
msg dia saya xbalas..col dia pown saya reject....
saya buat cm 2 sbb nk dia score byak lam spm....
tapi len plak yang jadinya....
dsbbkan saya buat xendah dgan sumer col n msg dia,,dia crik pompuan len..
i know i'm only his frenz,,tapi cmburu 2 ader ar sket....
i called amir,,his frenz..
'mir,,trial spm untuk bdak akaun bila habis??
lmbatnya nk habis..owang xsbar nk contact dia balik..rndu ar,mir'
amir ckap:
'eh,,lame da hbis trial..mggu lpas lagi...azmi xcntct awk kew lpas habis trial??'
then saya ltak fon 2 trus..
hati mula sedih sbb dia xcntct saya even smggu da lpas trial..
dar c2 saya dapt agak dia ader brkenalan ngn gurl laen...
tapi rase curiga 2 hnya saya smpan dalm hati....
smpai la ke bulan puasa thun lpas....
saya ckap kat dia 
'mie,,ila nk pkai bju sama wrna ngn mie raya nie..mie pkai bju wrna pew??
'then dia ckap 
'putih la awk'
then i replied to him sumtim untuk kpastian sama ada dia da ader mak we atau belom...n dgan hrapan dia akn balas mane ader mak we..
i texted hm
'gewe xmarah kew lau kita pkai bju sama?'
then i speechless when he said 
'xpow,,,gewe katow xpow lau saem,,jgan lbey2 sdah ar'
n i felt very dissapointed....really sad...
from that moment i knew i love him....BUT still,,dun know wheter its a frenz or as a lover...
then,,i just kept going texting wid him like nothim happened...


hungan kami beterusan smpai ke hari ini....
lpas dia amik spm,,dia gtaw saya dia kna g plkn...
i was sad...
dia kna g perak...
jauh je camp 2 dri kelntan..
hurm....
pelath2 plkn kan dapt fon ari jumaat n sbtu...
so every saturday,,i will top up n will col him...
tnya shat x??mkn pew td??bju sumer yg ktor2 ok x? da brsih kew??
n tnya la yg len2 yg tah pape...
until 13 mac ai 2...when i called him,,dia ckap 
'mie plkn rumah da lonie'...
i was like haaaaaaaaaaaaaaaaa???????
da balik umah??
yeay2.....boley jmpa....boley kwa g men bowling n len2...
hepi sgat....
tp entah knapa....
lpas dia balik plkn nie dia kureng pedulikan saya...
msg kdg2 balas...kdg2 x...
col pown kdg2 angkat...kdg2 x....
tah lew...
n saya xlepas dri rase cmburu bila dapt tahu sjak dia balik dri plkn 2,,dia da g jmpa mak we dia..
tp dgn saya belum lagi....
lagi menyakitkn bila taw dia ingat bila burday mak we dia,,tapi burday saya,,saya xthu dia ingat kew x...
para bloggies rase dia ingat x burday saya??
dulu mse kpel dia ingat,,,skang xthu...
sdey lar.....
entak knapa rase cm nie.....


n bay memg tahu perangai saya yang satu nie...
iaitu,,,,,,,,,
xpernah nak hargai orang bila orang tu ade dgan saya,,tap mula rase sayang bila orang tu da pergi dari hidup saya atau orang tu da dimiliki oleh orang lain....


p/s:bay,,nape akoo gnie??lau gni perangai akoo,,is this means akoo syg dia??
oh God,,help me??








Entah kenapa entry saya kali nie saya ceritakan tentang sahabat saya yang bernama azmi nie,,,adakan kerana perasaan rindu lantas saya coretkan nukilan nie??perasaan ape yang mendorong saya melakukan nukilan ini??

maap atas nukilan yang gila tah ape2 ne...mungkin rase yang xkeruan dalam diri ini buat saya tidak brfikiran waras....
buat ame,,by xpernah ketepikan ame dalm hati by...


salam sayang,,
n.a.b.y.l.l.a

2 comments:

  1. ila, bo tggu ame.
    psl azmi tu, ila saem sdh la ngan dio.

    ila sdiri hok plih kputusan tu DULU.
    you've to face the music dear!

    ReplyDelete
  2. harhhhhhhh...
    sdey gilak2 nie na....

    bilew dgar nshat ina kn..ase cm nk let go dua2 da skang....walaweiiiiiiiiiiiiii....

    ReplyDelete