Thursday, March 17, 2011

TEPATI JANJI ITU APE??

Askom..
gud evenim everyone...
well,,berkaitan dengn tajuk pose di atas??
kalian sumer rase cm ner??
ape definisi tepati janji yang tepat sbenarnya??
saya sndrik pown kurang arif berknaan mksud dua prkataan tu..
tapi ape yang pasti,,
janji dalam bercinta mungkin tidak boleh diguna pakai...
sumhow yang mcm kawan saya seowang nie ckap,,
janji dalm cinta nie,,lau dia ingat,,dia pegang dan akn berasa terikat dgan janji 2..
habis yang xingat??
yang hnya skadar melafazkn jnji tu untuk skdar adat bercintan cintun tu??
janji2 tu sumer mane nk pegang??
sapew nk rase terikat dgan jnji yang mainan kata cuma??
sapew yang nk tolong ingatkan bhwa tepati janji itu wajib kalau hanya janji itu sekadar hiasan kata d bibir sahaja??
apew janji itu dibuat hnya kerana orang lain membuatnya maka kita hnya sebagai pak turutnya sahaja??
ape janji dibuat hnya sebagai alat mainan dalm brcinta??
ape sbnarnya janji,kawan2 semua??
ape sebenarnya janji??
takrifkan dengan segera agar manusia xsalah gunakannya...
okay...nape saya bngkitkn sal janji kat cnie..

sbb cerita bermula...
ame:by,,lau nanty kita clash la dop,,by jgn tggal ame deh sbb ame akn crik by smula
akoo:buleh,,ok jew,,by buleh jnji xcrik owg len..tapi ame jgn tggal lame sgat...by mudh crik owg len..tggal 2.3 mggu buleh ar  by tggu..ha4...(okay,,akoo gelak kuat sbb akoo xserius)
ame:serious ar,,jgn men suka gnie...ame oyap sgguh nie...lau kita clash,,jgn la crik owg len...ame jnj ame crik  by smula nty..tgu dan lihat jew,by
saya terkedu...snyap seketika..
akoo:okay,,,,by jnji...

dan bermula saat itu,,saya pegang janji dan amnah ini smpai sekarang..
tapi persepsi saya mula berubah tntang pegang pada janji lpas berbalas kumen dgan kawan saya tgah ari tadi..
dia ckap,,ape guna kita ingat janji tu lau pihak sebelah sana mgkin da xingat pown janji tu??
ape guna ditangisi perjanjian itu kalau JANJI HANYA TINGGAL SEBAGAI JANJI??
maka,,saya skang sedang berkira2 sama ada untuk melepaskan janji itu..
dan sekarang saya memerlukan 'KEKUATAN' itu untuk melepaskn janji trsebut..
point yang paling solid sbb saya nk lpaskn janji itu adalah kerana
SAYA TIDAK TAHU,,ADAKAH DIA MASIH INGATKAN PADA JANJI KAMI SUATU MASA DAHULU??
itu persoalan terbesar yang bermain dalam kepala saya sekarang??
ikut satu tajuk lagu tu
MASIHKAH KAU INGAT??
kalau tgok pada teks di atas,,saya hanya mengatakan
'okay,,,,by janji...'
nampak cam ringan,,amik mudah,,
tapi 3 perkataan itulah yang memerangkap saya di bawah satu perjajian yang saya jaga dan pegang selama 
2 tahun 6 bulan 2 minggu dan 3 hari..
3 perkataan yang cukup mudah,,namun kesannya hngga ke hari ini...
bukan membanggakan diri sendiri mampu menjaga janji...
tapi janji itu saya tagih sampai ke hari ini di mana saya mungkin boley katakan,,
'saya hampir tersungkur dengan janji itu'
'saya hampir mencecah tanah untuk memperjuangkan janji itu'

buat awak,,ada awk mengerti??
ader awk peduli??
dan soalan saya yang paling utama,,
awak ingat janji awak yang dulu??
yang saya pegang hingga ke hari ini??
dan satu yang saya pinta dari awak,,
andai kata nanti kata putus telah saya tetapkan,,dan saya menetapkan untuk membuang awk dari hati saya,,
saya minta maap atas jnji yang telah saya abaikan dan saya minta maap kerna hati ini rapuh dgan masa yang awk telh berikn krna waktu itu terlalu lama dan SAKIT!!


buat insan lain yang sdang bercinta,,jgan hnya melafazkan janji sekadar mainan cuma..
lafazkanlah dari hati yang cukup tulus kerna janji itu ungkin membawa kesan yang mendalam di dalam hidup seseorang yang bergelar MANUSIA!!


lagi,,,nk coret ape lagi kat cnie erk??
erm,,ketandusan idea tol saya nie...
well,,mgkin post nie smpai di sini shja...
cume perlu ditegaskn di sini buat insan yang bernama 
WAN MOHD SHAZMEER FIKRI BIN WAN HUSSAIN,,
by minta maap sekali lagi yang tulus dari hati by,,
andai kata keputusan yang bakal by ambil nanty tidak lagi berpihak kepada perjanjian kita!!


p/s:xamik lagi keputusannya...sedang berkira2....
      credits to HER!! (IH)



u made this  promise  after 1 week of ur SPM's result!!




No comments:

Post a Comment